"Dojde k prodloužení odbočovacího pruhu, aby vozidla mohla bezpečně odbočit a zpomalit na menší rychlost. Anebo zase zrychlit na připojovací pruh," řekl Zlesák.
Ředitelství silnic a dálnic vydá za stavbu, která začala letos v březnu, téměř 60 milionů korun. Nájezd do obce Srch se stavěl nový, z hlavní silnice dosud přípojka neexistovala. Odbočka na Stéblovou je prakticky hotová a měla by řidičům sloužit od konce října.
"U Stéblové už máme dělat jen montáž svodidel, dokončení svislého a vodorovného dopravního značení. Pod připojovací větví je vybudovaný nový podchod, který navazuje na stávající pod silnicí I/37. Je tu nedaleko hřbitov a lidé tam občas chodí," řekl Zlesák.
Rozšíření silnice mezi krajskými městy na čtyři pruhy se podařilo silničářům v celé délce dokončit loni v červenci. Etapy se stavěly postupně a trvalo to 20 let.
O zvýšení rychlosti na 110 kilometrů za hodinu se hovoří více než dva a půl roku. Úpravu zákona o pozemních komunikacích nejdřív musí schválit vláda, účinná by mohla být od 1. ledna 2016.
"V obcích lze podle zákona zvýšit rychlost o 30 kilometrů, mimo zastavěné území to dosud není možné. Po nabytí účinnosti může Ředitelství silnice a dálnic, jako vlastník komunikace, zažádat o zvýšení rychlosti mezi krajskými městy," řekl ČTK Bohumil Salaba z krajského odbor dopravy a silničního hospodářství.
zdroj: ČTK