Při výběru elektroniky hledají Češi pomoc
Dvojka na trhu s elektronikou CZC zaznamenává mimořádný zájem o pomoc při výběru produktů. Během prvních dvou měsíců si zobrazilo nového nákupního rádce pro výběr elektroniky na CZC přes 2 miliony zákazníků, řada z nich si po jeho projití elektroniku rovnou nakoupila. Nejčastěji Češi hledají pomoc při výběru mobilních telefonů a notebooků.
Nabídka elektroniky je v jednotlivých segmentech obrovská. Vyznat se v ní a vybrat si ten správný produkt, který naplní konkrétní potřeby a představy a vejde se do požadované cenové relace, je pro mnoho Čechů skutečným oříškem. Potvrzuje to fakt, že nově spuštěného Nákupního rádce CZC si zobrazilo během dvou měsíců už skoro 2 miliony zákazníků. Více než 60 % z nich využilo tuto službu z mobilních telefonů. Nejpropracovanější český nákupní rádce v oblasti elektroniky zahrnuje aktuálně kategorie mobilních telefonů, televizorů, notebooků, a monitorů, následovat budou klávesnice, sluchátka, myši a v rámci segmentu hraček také LEGO. Rádce je k dispozici na webové stránce Czc.cz vždy u dané produktové kategorie.
„Z pozice experta na elektroniku vnímáme již delší dobu, že zákazníci při výběru často tápou. A je to naprosto pochopitelné, protože nabídka v jednotlivých segmentech je skutečně obrovská. Vždyť například jen mobilních telefonů máme v portfoliu více než 1000. Proto jsme také vyvinuli nejpropracovanějšího nákupního rádce na našem trhu, který pomáhá orientovat se v nabídce lidem, kteří chtějí své zařízení vybírat jak podle konkrétního využití, tak i podle požadovaných komponent,“ shrnuje Milan Duda, ředitel marketingu CZC.
Nejvíc tápou Češi při výběru počítačů a mobilních telefonů
Největší nejistotu mají Češi při výběru již zmíněných mobilních telefonů: Nákupní rádce CZC v této kategorii byl zobrazen již více než 700 000krát a zaznamenal jednoznačně nejvíce interakcí. Zohledňuje nejen základní vlastnosti telefonů, ale také například připravenost přístroje na náročné podmínky či využití během sportu. Pro ty, kteří vyžadují především kvalitní vlastnosti při fotografování a natáčení videí, pak dokáže rádce vyhodnotit telefony vhodné například pro focení ve zhoršených světelných podmínkách či natáčení videí s kvalitní stabilizací obrazu.
Na druhé pomyslné příčce je kategorie počítačů a notebooků s více než 550 tisíci zobrazeními. „To přisuzujeme především tomu, že notebooky pro různé využití mají jiné konfigurace a vlastnosti. Ač se to možná na první pohled nezdá, přístroj vhodný pro potřeby výuky vypadá jinak, než herní notebook nebo ten pro každodenní profesionální pracovní využití. Jiné požadavky například na hmotnost či odolnost také mají uživatelé, kteří chtějí počítač denně přenášet. Běžným uživatelům nestačí jen výběr podle těžko pochopitelných technických parametrů. Potřebují vědět, zda bude přístroj vhodný například pro grafický design nebo zvládne bez problémů práci s mnoha aplikacemi současně. A vybírat ten správný notebook z nabídek jednotlivých výrobců na jejich internetových stránkách je pro uživatele nesmírně zdlouhavé. Všechny zmíněné faktory jsme proto zanesli do našeho rádce. Zájem zákazníků nám potvrdil, že jsme se vydali správným směrem a nákupní rádce nabízí něco, co dosud na našem trhu chybělo,“ dodává Duda. Nákupní rádce je k dispozici u jednotlivých produktových kategorií na stránce CZC.cz, a také v hlavním menu na stránce Geek Magazínu CZC https://www.czc.cz/geek.