"Silnice přinese řidičům především větší bezpečnost a komfort, zkrácení jízdní doby při cestě nejen mezi krajskými městy, ale taktéž při nájezdu na dálnici D11," uvedla Jarolímová.
Poslední úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Březhradem silničáři dělali tři roky. Výstavbu o několik let zdržel dnes již zesnulý Jan Tikal, bývalý starosta Opatovic. Silničáři museli jeho pozemek vyvlastnit, protože jej odmítal prodat.
"Aut je zbytečně moc. Legálními prostředky by se mělo zabránit snížení automobilové dopravy. Ale tady se trvá na tom, aby papalášové projeli mezi Pardubicemi a Hradcem o pět minut dřív," řekl ČTK v březnu 2008 Tikal, který vlastnil 41 metrů čtverečních přímo v úseku plánované stavby.
Celý úsek stál 1,22 miliardy korun bez DPH. Podle Jarolímové se při výstavbě podařilo zejména změnami technických řešení ušetřit přes 97 milionů korun (bez DPH). Stavba měří 3,27 kilometru, jeho součástí jsou tři mosty, napojení na Opatovice a tři protihlukové stěny o délce 965 metrů. Na stavbu přispěly evropské dotace.
"Zprovoznění úseku přispěje ke zlepšení severo-jižního dopravního napojení silnicí I/37 na trase Trutnov-Jaroměř-Hradec Králové-Pardubice-Chrudim-Žďár nad Sázavou-Velká Bíteš-dálnice D1. V lokálním měřítku významně zlepší dopravní situaci a sníží negativní vlivy dopravy v Opatovicích nad Labem," řekl generální ředitel ŘSD David Čermák.
Ačkoliv už úsek slouží ode dneška řidičům, práce na některých stavebních objektech budou pokračovat. "Kolaudace se předpokládá v září až říjnu 2013, po vyhodnocení výsledků měření hladin hluku v okolí silnice," uvedla Jarolímová.
První část čtyřproudé komunikace se začala stavět v roce 1993 v úseku Opatovice a Ohrazenice, což trvalo do roku 1996. Z Hradce Králové do Březhradu se jezdí ve čtyřech pruzích od roku 2002, stavba byla zahájena dva roky předtím. Předposlední úsek Opatovice - Hrobice přišel na řadu v letech 2009 až 2012. V součtu uvedené stavby stály 2,9 miliardy korun.
zdroj: ČTK