"Na výsledcích se zásadně podílel růst pravidelné letecké obchodní dopravy z Ruské federace, Moskvy, Petěrburgu a Jekatěrinburgu. Počet charterových letů v letní sezoně zůstal zhruba stejný jako v předchozích letech," uvedl Málek.
Za deset let letiště znásobilo množství odbavených cestujících více než šestkrát. Po dvouletém útlumu letiště zvyšuje počty pasažérů od roku 2010. Ruští turisté si podle Málka vybírají Pardubice z několika důvodů. Krajské město leží poměrně blízko u Prahy. Dopravci si také mohou lépe vybírat příletové a odletové časy, než je tomu na exponovanějších letištích. Zároveň ruskou klientelu vyjde cesta do Pardubic levněji.
"Pokud si chceme ruskou klientelu udržet, musíme poskytovat služby šité na míru ruské mentalitě. Máme ruské nápisy, náš personál umí rusky. Stálým klientům nabízí jiné ceny než katalogové. A samozřejmě služby zlepšíme novým terminálem," řekl Málek.
Nynější terminál už víc lidí odbavit nezvládne. Ani neodpovídá moderním objektům s odpovídající kvalitou a množství služeb. Nová budova by se mohla začít stavět už v polovině letošního roku. Letiště musí letos získat stavební povolení, dostat co nejvýhodnější úvěr od banky a řádně dokončit tendr na stavební firmu, která práce provede.
Podle Málka se pracuje na dokumentaci pro stavební povolení a na prováděcí dokumentaci na samotnou stavbu. Jakmile to bude hotové, vypíše letiště soutěž na generálního dodavatele stavby a mezitím i soutěž na banku. "Náš odhad zahájení stavebních prací je červen nebo červenec," řekl.
Společnost East Bohemian Airport (EBA), která letiště provozuje, vlastní z třetiny Pardubický kraj a ze dvou třetin město Pardubice. Zástupci samospráv nedávno souhlasili s tím, že si EBA může vzít úvěr a akcionáři za něj budou ručit směnkami.
Letiště už část provozu zmodernizovalo v minulosti. S pomocí evropských dotací předloni dokončilo opravy palivového zázemí, pojezdových a spojovacích drah za více než 250 milionů korun.
zdroj: ČTK