"Loni nám pomohla hospodářská situace v České republice. Přilákali jsme cestující i tím, že jezdíme víc do okolních obcí. Z dlouhodobého pohledu se značná část lidí přesunula do aut, automobilová doprava stoupá," řekl Pelikán.
Loni se zvýšil i počet najetých kilometrů z 5,69 na 5,72 milionu. Linky MHD už nejezdí jen po městě, ale zajíždějí do Přelouče, Živanic, Dříteče, Mikulovic, Tuněchod nebo Úhřetické Lhoty.
Dopravní podnik v posledních deseti letech zaznamenal odklon od časových jízdenek, které nyní využívá asi 45 procent cestujících. Zbytek lidí si kupuje papírové jízdenky nebo nabíjí elektronickou peněženku. Takzvanou Pardubickou kartu si pořídilo na 120.000 lidí.
Vozový park dopravního podniku čítá 55 trolejbusů a 73 autobusů. V letech 2009 až 2011 podnik nakoupil 20 autobusů na zemní plyn. Loni koupil čtyři nové trolejbusy, čtyři další pořídí letos. Celkem vymění 14 starých trolejbusů za nové vozy. Podnik rovněž loni chvíli testoval hybridní autobus, letos by si nějaký rád znovu půjčil.
"Plynové autobusy nám ročně ušetří na provozu pět milionů korun. Hybridní vozy mají úsporu kolem 30 procent, jenže nějakou dobu potrvá, než budou finančně dostupnější," řekl Pelikán.
Dopravní podnik jen jízdné a doplňkové činnosti neuživí a proto jej město podporuje. Od cestujících vybere kolem 120 milionů korun. Loni dostal od města na ztrátový provoz 142 milionů korun, se stejnou částkou počítá radnice i letos.
zdroj: ČTK